ПІДСУМОК ПРО СПІВПРАЦЮ КАФЕДРИ ЗІ СТЕЙКХОЛДЕРАМИ у 2021-2022 навч. році

Для підвищення ефективності освітнього процесу щодо підготовки майбутніх фахівців у закладах вищої освіти важливим є врахування потреб роботодавців і фахівців галузі, запровадження досвіду провідних вітчизняних та зарубіжних закладів вищої освіти й наукових установ на засадах студентоцентрованого підходу.

Відтак у 2021-2022 навчальному році активно розвивалася взаємодія науково-педагогічних працівників і здобувачів кафедри української філології з представниками різних груп стейкхолдерів. До їхнього кола увійшли студенти, випускники, педагогічні, наукові та науково-педагогічні працівники інших освітніх і наукових установ, фахівці галузі, представники громадських об’єднань.

Щире захоплення студентів і викладачів викликали зустрічі з випускниками кафедри, які розповіли про важливі компетентності, здобуті за час навчання в університеті:

– Венгер А. О., учитель української мови і літератури та зарубіжної літератури, Хмельницька ЗОШ №18 ім. В.Чорновола;

– Гула Л. І., учитель української мови і літератури та англійської мови Стуфчинецької ЗОШ І-ІІІ ступенів Лісовогринівецької сільської ради Хмельницького р-ну Хмельницької обл.;

– Набухотна Ю. Г., учитель української мови та літератури, Чемернянська гімназія Сарненської міської ради Сарненського р-ну Рівненської обл.

Успішно розпочавши самостійну професійну діяльність і ставши фахівцями галузі, колишні студенти ознайомили присутніх зі своїми враженнями про працю педагога, надали конструктивні рекомендації здобувачам освіти як майбутнім учителям.

Серед стейкхолдерів, залучення яких дало можливість для опанування передового досвіду організації освітнього процесу, представлені такі педагогічні працівники:

– Кривак А. А., учитель української мови та літератури, директор Хмельницького НВК № 31;

– Ольхова Л. І., заступниця директора з виховної роботи, Державний навчальний заклад «Вище професійне училище № 11 м. Хмельницького»;

– Шевчук Л. Г., учитель вищої категорії, учитель-методист, Хмельницький ліцей ІІ-ІІІ ступенів Хмельницької обласної ради.

Під час зустрічей обговорювали питання удосконалення освітніх програм, ефективну організацію системи шкільної освіти, використання інноваційних технологій у закладах середньої освіти, а також розкривали секрети педагогічної майстерності. Було висловлено готовність сприяти практичній підготовці здобувачів вищої освіти, надавати їм можливість проходження педагогічної практики в загальноосвітніх школах міста.

Викликала щире зацікавлення розповідь директорки Новоушицького будинку дитячої творчості Моспан Н. М. про різні напрями педагогічної діяльності закладу: художньо-естетичний, науково-технічний, військово-патріотичний та соціально-реабілітаційний.

Для підвищення рівня професійної компетентності, професійного розвитку педагогічних працівників, які відповідають за реалізацію освітнього процесу відповідно до освітньої програми, важливо переймати досвід провідних вітчизняних закладів, що здійснюють підготовку фахівців цієї спеціальності. Тому цінними стали зустрічі з науково-педагогічними працівниками закладів вищої освіти України: – Гнатюк М. І., доктор філологічних наук, професор, завідувач кафедри теорії літератури та порівняльного літературознавства, Львівський національний університет імені Івана Франка;

– Дуда Л. Є., кандидат філологічних наук, доцент кафедри українського прикладного мовознавства, засновниця Мовної майстерні “Слово на нОво”, Львівський національний університет імені Івана Франка;

– Мацюк Г. П., доктор філологічних наук, професор кафедри загального мовознавства, Львівський національний університет імені Івана Франка;

– Слоневська І. Б., кандидат філософських наук, доцент, завідувач кафедри культурології та зарубіжної літератури, Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія.

Зустрічі наших студентів з науковими працівниками забезпечили набуття досвіду підготовки наукових робіт:

– Мороз Т.О., аспірантка, молодший науковий співробітник, Інститут мовознавства ім. О. О. Потебні НАН України;

– Янчишина Я. В., кандидат філологічних наук, старший науковий співробітник, Хмельницький обласний літературний музей.

Студенти дізналися про особливості наукової діяльності в галузі філології, зокрема про етапи підготовки й написання наукової роботи, джерела лінгвістичного дослідження і цінність писемних пам’яток для мовознавчих наукових студій, важливість активної співпраці з науковим керівником та послідовного оприлюднення результатів наукових розвідок на конференціях, у наукових часописах різних рівнів. Ознайомилися з різноплановою науковою діяльністю співробітника музею – науково-фондовою, науково-експозиційною, науково-просвітницькою і власне науково-дослідницькою. Корисно було почути про вагомість тих знань, умінь і навичок, які були отримані стейкхолдерками завдяки навчанню в Хмельницькому національному університеті.

Оскільки філолог може працювати не лише в освітній, науковій галузях, але й у засобах масової інформації, фундаціях гуманітарного спрямування, актуальною і цікавою стала співпраця студентів із представниками відповідних галузей:  

– Несмєянова О. В., журналістка, редакторка, бібліотекарка, «Моя газета», UA: Поділля, ТРК «Місто», Книгозбірня №9 ЦБС Хмельницької міської громади;

– Храпак Т. О., член громадського об’єднанння «Центр слов’янських мов і культур» (м. Хмельницький).

Висловлюємо щиру вдячність усім стейкхолдерам кафедри та запрошуємо розвивати напрями й форми співпраці для підготовки висококваліфікованих фахівців галузі. 

Інна ЦАРАЛУНГА,завідувач кафедри української філології