Педагогічна практика у ЗВО – важливий етап становлення майбутнього викладача-україніста

У професійному формуванні викладача педагогічна практика є завершальним етапом його практичної підготовки. Як обов’язковий компонент програми освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр» педагогічна практика у ЗВО має на меті набуття студентами професійних навичок і вмінь для подальшого застосування їх в умовах реальної професійної діяльності, сприяє вихованню в магістрантів потреби систематично поновлювати свої знання, творчо використовувати їх на практиці.

17 жовтня 2022 року в онлайн-форматі відбувся Міжкафедральний науково-практичний семінар на тему «Захист педагогічної практики здобувачів спеціальності 035.01 “Філологія. Українська мова та література” другого (магістерського) рівня освіти». Учасниками заходу стали викладачі кафедри української філології і кафедри слов’янської філології Хмельницького національного університету та студенти, які на початку третього навчального семестру проходили практику в закладах вищої освіти м. Хмельницького.

Під час проходження педагогічної практики магістранти реалізовували навчальну, методичну та наукову роботу, займалися виховною та профорієнтаційною діяльністю, переймали передовий педагогічний досвід.

Керівник педагогічної практики доц. Інна Горячок звернулася до всіх присутніх із вітальною промовою, наголосила на важливості цього заключного етапу практичної підготовки майбутніх викладачів.

У процесі демонстрації й обговорення звітних презентацій магістранти засвідчили високий рівень знань, умінь і навичок, належне оволодіння майбутньою професією.

Викладачі оцінили роботу кожного практиканта, проаналізували представлену документацію та надали корисні поради для майбутніх викладачів української мови та літератури.

Варто зазначити, що магістранти отримали цінний практичний досвід та показали гарну підготовку, окрім того, висловили щирі побажання і вагомі рекомендації щодо проведення педагогічної практики для здобувачів ОПП наступних років навчання.

Схвально відгукнувся про викладацьку діяльність студент групи ФУМм-21-1 Максим Євин: «Педагогічна практика – це цікавий досвід, який дає змогу магістрантам спробувати себе в ролі викладача, перевірити отримані знання та реально оцінити психологічну готовність до можливої майбутньої діяльності. З упевненістю можу сказати, що для становлення викладача-філолога практика є важливою сходинкою до вдосконалення, адже це можливість провести роботу над власними помилками. Також для мене це ще й гарні, безцінні спогади про навчання в університеті на спеціальності «Філологія. Українська мова та література». Звичайно ж, величезне дякую всім викладачам (прекрасним людям і професіоналам своєї справи) за отримані знання, досвід, чудово проведений час…»

За словами здобувачки Марії Шевчук: «Враження від педагогічної практики тільки позитивні. Усі викладачі допомагали, давали поради щодо того, як потрібно проводити заняття, які матеріали краще використовувати. Дуже цікаво було попрацювати зі студентами, адже це новий і необхідний досвід. Було багато часу для того, щоб добре підготуватися до кожного заняття. Тому я могла краще опрацювати матеріал, знайти ще якусь додаткову інформацію. Практика дала можливість відчути себе справжнім викладачем, зрозуміти, чи це справді те, чим я хочу займатися».

«Проходження педагогічної практики на базі Хмельницького національного університету зміцнило мою впевненість у правильності вибору професії викладача дисциплін філологічного спрямування та викликало неабияке прагнення до самореалізації в обраній сфері, вдосконалення своїх педагогічних здібностей та занять самоосвітою. Завдяки цьому провідному етапові становлення кожного магістра-філолога я змогла проявити свої креативні проєкції до викладання дисциплін, виявити рівень та якість своїх професійних знань, фахових умінь та навичок, сформованих упродовж навчання, застосувати різноманітні прийоми для кращого засвоєння студентами матеріалу як під час дистанційного, так і очного форматів викладання. Щиро дякую фахівцям кафедр української та слов’янської філології за можливість випробувати себе у ролі викладача!» – підсумувала магістрантка Анастасія Губар.

Вітаємо здобувачів з успішним проходженням педагогічної практики в ЗВО.

Сподіваємося на подальший розвиток умотивованого професійного інтересу філологів-україністів до викладацької діяльності, свідомого професійного самовдосконалення.

Бажаємо майбутнім викладачам-україністам подальших успіхів на педагогічній ниві!

Інформація кафедри української філології