Неформальна освіта для студентів-філологів – майбутніх педагогів гуманітарно-педагогічного факультету – звична і систематична справа, в основі якої – доповнення і поглиблення знань, здобуття практичних умінь і навичок, систематизація й узагальнення вивченого.
У процесі вивчення дисципліни «Методика навчання української мови» (викладач – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри слов’янської філології Неля Подлевська) студенти, майбутні учителі української мови, також скористалися можливістю здобуття додаткових знань через неформальну освіту, окрім традиційних лекційних і практичних занять відповідно до навчального плану й освітньої програми.
Своїм досвідом здобуття неформальної освіти ділиться студентка 3 курсу ОПП «Філологія. Українська мова і література» Анастасія Юрчук.

«Протягом навчання дуже важливо поглиблювати знання і розширювати кругозір, тому я свідомо обрала пройти низку онлайн-курсів, які стали для мене цінним джерелом нових ідей та практичних інструментів для роботи в сучасних умовах. Ці курси допомогли мені краще зрозуміти виклики, що стоять перед освітянами під час війни і навчили, як створювати безпечне, підтримуюче та натхненне середовище для дітей.
Курс «Спільно до навчання: ефективна та безпечна освіта під час війни» відкрив для мене ключові аспекти організації навчального процесу у складних умовах. Я дізналася про те, як правильно діяти під час повітряної тривоги, організовувати корисні активності для дітей в укритті та підтримувати їхній психологічний стан.

Курс «Реальне навчання» допоміг глибше усвідомити роль учителя як людини, на яку можна покластися у складних ситуаціях. Ознайомилася з методами делікатного спілкування з учнями на складні теми, а також з підходом лагідної українізації.

Курс «Оцінювання без знецінювання» докорінно змінив моє розуміння оцінювання – тепер я бачу його як інструмент підтримки та розвитку, а не як покарання. Дізналася як надавати конструктивний, мотивуючий зворотний зв’язок, що допомагає учням зростати і відчувати себе впевнено в процесі навчання.

Курс «Мовити. Мотиви» став для мене джерелом натхнення у формуванні мовної свідомості. Бути носієм мови – це робити усвідомлений вибір, плекати зв’язок із культурою і національно ідентичністю.

Вебінар «Як навчити учнів не тільки говорити, а й слухати: мовленнєва взаємодія в освітньому просторі» дав можливість здобути практичні навички для розвитку мовленнєвої діяльності учнів, отримала практичні поради, як навчати учнів досягати комунікативної мети, бути уважними до співрозмовника, як уміти реалізовувати спілкування, уміло слухаючи.

Приємним бонусом було отримання подяки від ТОВ «Всеосвіта» за вміння збирати, зберігати, опрацьовувати, розповсюджувати інформацію, яка є корисною для освітнього процесу та вагомий внесок у розвиток найбільшої в Україні онлайн-бібліотеки методичних матеріалів. Така подяка дуже змотивувала мене до ще більшої роботи над власним професійним розвитком і становленням як майбутнього педагога, учителя української мови і літератури.

Загалом, усі ці курси стали для мене важливим кроком у професійному й особистісному зростанні», – зазначає Анастасія Юрчук.
Звісно ж, усі результати навчання із неформальної освіти (за зверненням студентки) були зараховані до результатів оцінювання навчальних досягнень із дисципліни «Методика навчання української мови».
Детальнішу інформацію про результати неформальної освіти здобувачів вищої освіти можна переглянути на сайтах кафедр гуманітарно-педагогічного факультету.
Викладач дисципліни к.пед.н., доцент Неля Подлевська