25-го жовтня 2022 рокуколектив кафедри української філології, студенти академічних груп ФУМ-22-1, СОУ-22-1 і СОУА-22-1 Хмельницького національного університету та фахівці Хмельницької міської централізованої бібліотечної системи за участі представників Хмельницької МТРК «Місто» стали співорганізаторами науково-методичного семінару-тренінгу з медіаграмотності. Захід відбувся в Центральній публічній бібліотеці м. Хмельницького.
У вступній частині заходу завідувачка кафедри української філології Інна Царалунга розповіла кореспондентці Хмельницької муніципальної телерадіокомпанії «Місто» Ірині Муляр та всім присутнім про основні засади і правила дотримання медіаграмотності, ознайомила з особливостями медіаосвіти здобувачів Хмельницького національного університету: «У добу діджиталізації медіаграмотність, уміння вчасно і правильно реагувати на фейки – одна з необхідних умов функціонування здорового, незаангажованого суспільства, спільноти без навіяних ідей, маніпулятивних впливів, хижацьких стратегій.
Філологи, освітяни, гуманітарії покликані сьогодні, навіть зобов’язані, працювати над підвищенням рівня медіаграмотності кожного громадянина і суспільства в цілому. Зокрема, студенти ХНУ ознайомлюються з питаннями медіаграмотності в контексті навчальних курсів: «”Інформаційні технології”, “Основи соціолінгвістики”, “Психолінгвістика”, “Медіаосвіта та медіаграмотність”» (переглянути відповідний телесюжет пропонуємо за ел. посиланням: https://fb.watch/gqsfXlEhBx/). Також було презентовано наукові видання викладачів кафедри української філології (докладніша інформація розміщена за ел. посиланням https://www.cbs.km.ua/?dep=2&w=show_news&dep_up=3&dep_cur=19&news_id=3149).
На початку першої частини тренінгу фахівці книгозбірні запропонували гостям вправи, які допомагають виявити неправдиву новину та відрізнити факти від суджень.
Модератор заходу – заступник директора Центральної публічної бібліотеки Світлана Сінькова пояснила, що таке пропаганда, на чому ґрунтуються пропагандистські й маніпулятивні новини.
Другою частиною зустрічі була гра «365 градусів за шкалою медіаграмотності». Кожен її учасник на певний час став журналістом, який мав своє джерело інформації. Відповідно до повідомлень, які надходили з різних джерел, треба було встановити факти, зрозуміти, хто є інформатором, і зберегти в секреті своє джерело інформації.
Також бібліотекарі підготували тематичну виставку, на якій представили спеціалізовану літературу та інформаційні буклети.
«Гра формує низку навичок. Це і критичне мислення, і робота з першоджерелом, і розуміння медіапростору. Ми заслуговуємо на чесні новини, без маніпулятивних суджень та перекручених фактів. І дуже віримо, що сьогодні в нашій читальній залі зібралися саме такі майбутні представники ЗМІ»,– розповіла Світлана Сінькова, зауваживши: «У час, коли ми щодня занурюємося в шалений вир інформації, важливо давати їй раду, вміти відрізняти правдиву новину від фейку, не дозволяти собою маніпулювати.
Завдяки участі в семінарі-тренінгу викладачі та студенти-першокурсники дізналися багато нової інформації про медіаграмотність, удосконалили комунікативні навички. Учасники зустрічі домовилися про подальшу співпрацю.
Інформація кафедри української філології