СЕРТИФІКАТИ УКРАЇНСЬКИХ БАКАЛАВРІВ-ФІЛОЛОГІВ

В інформації «Усі магістранти-філологи отримали сертифікат «Академічна доброчесність» », опублікованій на сайті кафедри української філології 28 лютого 2023 року, висловлювалася надія, що «…студенти-третьокурсники, які вивчають курс «Теорія і практика філологічних досліджень», теж прослухають онлайн-курс «Академічна доброчесність», який просто необхідний для всіх, хто займається науковими дослідженнями».

Така потреба засвідчена і в робочих програмах цієї навчальної дисципліни (наприклад, для спеціальності «Філологія. Українська мова та література» – в компетенціях: «здатність проведення досліджень на належному рівні», програмних результатах навчання: «мати навички участі в наукових та / або прикладних дослідженнях у галузі філології»; завданнях: «засвоїти сукупність методів та прийомів, спрямованих на формування у студентів знань, умінь та навичок створювати самостійні наукові тексти»), і безпосередньо у практиці навчання, адже однією з особливостей наших бакалаврських освітніх програм є поглиблена наукова підготовка студентів, що передбачає їхню участь у наукових конференціях, семінарах і конкурсах та здійснення публікацій у збірниках наукових праць. Реалізація цього можлива насамперед за умови ознайомлення з правилами академічної доброчесності та постійного дотримання таких стандартів.

На академічну доброчесність звертається серйозна увага при вивченні курсу «Теорія і практика філологічних до сліджень», зокрема в лекції № 4 «Бібліографія як невід’ємний складник наукового тексту» та на практичному занятті № 5 «Академічна доброчесність у науковій роботі». Більш поглиблено засвоїти матеріал можна було, прослухавши курс «Академічна доброчесність: онлайн-курс для викладачів» на платформі Prometheus», а це шість лекцій і стільки ж тестових завдань (загалом 2 кредити ЄКТС, або ж 60 год.).

Щоб компенсувати витрачений час, студенти написали відповідні заяви на ім’я завідувачки кафедри української філології Інни Царалунги, яка дозволила в електронному журналі поставити оцінки за цю тему як різновид неформальної освіти.

Такі сертифікати отримали студенти групи СОУА-20-1 Граб Анастасія, Дроняк Лариса, Коваль Олена, Опушко Богдана, Пархонюк Яна, Шпільчак Катерина та студентка групи ФУМ-20-1 Береза Дар’я.

Могло би бути й більше сертифікатів, однак останнім часом у роботі онлайн-сервісу іноді можливий певний збій, і, як кажуть самі студенти, «дуже образливо, коли ти досить тривалий час працюєш у цій системі, проходиш усі тести, однак наприкінці не отримуєш сертифіката». Утішає лише те, що знання, засвоєні в процесі навчання, нікуди не діваються, тому є надія, що і в майбутньому таку форму роботи ми будемо досить активно використовувати.

Д.філол.н, проф. Михайло ТОРЧИНСЬКИЙ,
викладач курсу «Теорія і практика
філологічних досліджень