Співпраця кафедри з випускниками-фахівцями галузі

Залучення різних груп стейкхолдерів до вдосконалення освітнього процесу має свої особливості. Цінною щодо покращення освітніх програм, як стверджують розробники теорії стейкхолдерів у галузі вищої освіти, є співпраця з випускниками, що розпочали професійну діяльність за отриманою в ЗВО спеціальністю. Зокрема, до основних видів такої роботи належать: залучення зазначених фахівців галузі до проведення аудиторних занять, керівництва практикою, анкетування, організація спільних круглих столів, конференцій, майстер-класів, тренінгів тощо.

Відтак цікавою в контексті обміну досвідом викладацької діяльності, важливою з погляду оцінювання рівня професійної підготовки майбутніх педагогів стала онлайн-зустріч студентів групи ФУМм-21-1 із випускницею групи ФУМ-17-1, магістранткою Тетяною Храпак, яка працює викладачем польської та української мов у Громадській організації «Центр слов’янських мов та культур» м. Хмельницького (15.11.2021, організатор заходу – проф. Царалунга І.Б.).

Завдяки докладній презентації, яку підготувала Тетяна Храпак, студенти ознайомилися зі специфікою освітянської діяльності колеги, з особливостями технологій і методів навчання та виховання учнів, різноманітними видами й формами педагогічної роботи з учасниками культурно-освітнього закладу м. Хмельницького.

Особливу увагу магістрантів-україністів привернули різноманітні заходи з удосконалення навичок володіння українською мовою: спільний перегляд фільму, створення й обговорення тематичних презентацій, а також зацікавили інноваційні прийоми вивчення правил сучасної української мови, використання електронних ресурсів для комунікації з учнями.

Для здобувачів вищої освіти став корисним досвід успішної реалізації функцій педагога, що мотивував на здобуття компетентностей, необхідних для подальшої професійної діяльності. Окрім того, такий досвід спілкування з випускниками, які працюють за отриманою спеціальністю, дає можливість членам проєктних груп освітніх програм, представникам груп забезпечення врахувати не лише потреби галузі, а й регіональні особливості підготовки фахівців.