Захист педагогічної практики студентів-філологів 4 курсу

24 березня 2025 р. відбувся захист педагогічної практики студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 014 Середня освіта (ОПП «Середня освіта (Українська мова та література)», «Середня освіта(Українська мова та література. Англійська мова)»), 035 Філологія (ОПП «Філологія. Українська мова і література») Хмельницького національного університету, яку проходили у закладах загальної середньої освіти.

Педагогічна практика є важливим етапом у підготовці майбутніх філологів, що дозволяє їм набути необхідного досвіду викладання, адаптуватися до шкільного середовища та вдосконалити професійні навички. Захист педагогічної практики є підсумковим етапом цього процесу, який дозволяє оцінити здобуті знання, уміння та компетенції студентів.

Під час практики студенти-філологи не лише застосовують теоретичні знання на практиці, а й розвивають комунікативні та методичні навички, необхідні для роботи вчителя. Вони вчаться самостійно аналізувати навчальні програми та підручники; розробляти конспект заняття та проводити уроки, застосовуючи сучасні методи навчання; організовувати позакласну роботу та виховні заходи; будувати ефективну взаємодію з учнями та колективом школи.

Захист педагогічної практики включає кілька важливих аспектів: підготовка звітної документації – студенти оформлюють щоденник педагогічної практики, конспекти уроків, методичні розробки та інші матеріали; аналіз і самооцінка роботи – майбутні педагоги оцінюють власну діяльність, визначають труднощі та шляхи їх подолання; презентація результатів практики – студенти виступають перед комісією, розповідаючи про свої досягнення, труднощі та отриманий досвід; оцінювання та рекомендації – викладачі та керівники практики аналізують роботу студента, дають оцінку його професійним компетенціям і пропонують шляхи вдосконалення.

Під час проходження та захисту педагогічної практики студенти зіштовхнулися із такими труднощами, як недостатній рівень впевненості перед аудиторією, відсутність досвіду управління класом, труднощі у виборі ефективних методів навчання тощо.

Отже, педагогічна практика – важливий етап формування професійних компетентностей майбутніх філологів. Для здобувачів це – можливість оцінити свою підготовку, отримати цінні поради від досвідчених педагогів та вдосконалити власні навички. Успішне проходження педагогічної практики та її захист сприяє підвищенню рівня педагогічної майстерності студентів, що в майбутньому допоможе їм стати кваліфікованими й ефективними вчителями.

Керівники практики – Неля Подлевська та Інна Горячок (кафедра слов’янської філології) і Олена Мартинюк (кафедра іншомовної освіти та міжкультурної комунікації), а також завідувач кафедри української філології Анатолій Янчишин і куратор Любов Олійник привітали студентів із успішним захистом. Вони відзначили, що набутий практичний досвід стане важливим етапом у професійному становленні майбутніх педагогів, допоможе їм упевнено розпочати викладацьку діяльність і долати сучасні виклики освіти.

Бажаємо здобувачам нових досягнень, професійного зростання, невичерпного натхнення та успішної реалізації у педагогічній сфері!

Інформація кафедри української філології