ПРОПЕДЕВТИЧНА ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА

Пропедевтична педагогічна практика – це важливий етап у підготовці майбутніх фахівців, спрямований на здобуття початкового досвіду викладацької діяльності та поглиблення знань з теорії та методики навчання.

Студенти гуманітарно-педагогічного факультету спеціальності Середня освіта. Українська мова і література. мали можливість протягом п’яти тижнів пройти пропедевтичну педагогічну практику в закладах загальної середньої освіти міста Хмельницького і області. Під час якої вони ознайомилися з особливостями роботи в школі, спостерігали за роботою вчителя, поведінкою учнів та методикою навчання.

Такий вид практики сприяє формуванню у студентів вмінню працювати з дітьми, навчає комунікації та організаційної роботи. Це можливість отримати нові знання та поглибити розуміння особливостей сучасної освіти та роботи з учнями.

Під час пропедевтичної педагогічної практики студенти на практичному досвіді вчителя навчилися як правильно планувати уроки, підбирати методи та прийоми навчання, враховувати вікові та індивідуальні особливості учнів. Майбутні педагоги отримали  загальне уявлення про освітній процес, структуру навчального закладу, обов’язки класного керівника та особливості роботи в педагогічному колективі.

Завершивши практику, студенти успішно її захистили в затишній атмосфері на чолі з керівником практики Інною Горячок та поділилися своїм враженнями:

Дарина Богомолова СОУ-21-1: «Оскільки наш керівник практики є ще класним керівником, ми змогли побачити специфіку ще такого виду роботи. Ми зрозуміли, що це не легка сфера діяльності і що вчитель має володіти неабиякими професійними навичками, щоб організувати чималу кількість учнів, скоординувати їхню навчальну діяльність, допомогти у вирішенні конфліктів та підтримати у будь-який ситуації. Завдяки класному керівнику учні отримують необхідні соціальні навички, які допомагають їм адаптуватися в суспільстві».

Анастасія Дзядзя СОУ-21: «На уроці вчителька використовує різні методи навчання, вони прості, але водночас і цікаві. Наприклад, метод бесіда, основні особливості використання якого – це активне залучення учнів до роботи. Метод бесіди спонукає учнів до обміркування матеріалу, висловлення власних думок та участі в дискусіях».

Анастасія Луцишин СОУ-21: «Під час практики я спостерігала за уроками української мови та літератури і звернула увагу на ефективність використання інтерактивних дошок. За допомогою презентацій, відео та інших мультимедійних матеріалів вчителю вдалося зробити уроки більш динамічними та цікавими».

Аліна Островська СОУ-21: «Під час пропедевтичної практики найбільше вразила майстерність вчителя Світлани Петрівни. Її уміння зацікавити предметом, створити на уроці атмосферу довіри та взаєморозуміння – справжнє мистецтво педагогіки. Також запам’яталася атмосфера на уроках. Учні були активними, зацікавленими в матеріалі. Спостерігаючи за взаємодією вчителя та учнів, ми  зрозуміли, наскільки важливо створити довірливі стосунки в класі. Практика стала для нас цінним досвідом. Ми побачити, як теоретичні знання застосовуються на практиці.»

Пропедевтична педагогічна практика є важливим етапом професійного розвитку майбутнього вчителя, який надає цінний досвід і розуміння особливостей роботи у школі. Успішне проходження практики є запорукою того, що майбутні педагоги будуть підготовлені до подальшого вдосконалення своїх знань і навичок.

Інформація студентів групи СОУ-21,

керівник практики Інна Горячок